COŞUL MEU
Coşul este gol

Supraveghere video

HIKVISION

SADP - aplicaţia pentru managementul echipamentelor de supraveghere Hikvision
SADP (Search Active Device Protocol) este un program oferit gratuit pe site-ul producătorului Hikvision, creat cu scopul de a facilita căutarea în reţeaua locală a camerelor IP și a DVR/NVR-urilor Hikvision. Tot cu ajutorul acestuia pot fi modificate setările de rețea ale echipamentelor IP Hikvision dar și mai important, parola de acces la echipament poate fi schimbată sau recuperată în caz de pierdere sau uitare. SADP este foarte util și atunci când în rețeaua locală sunt conectate deodată multe camere de supraveghere, situație care poate duce la apariția conflictelor IP. Programul funcţionează cu sistemele de operare Microsoft Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Windows 2008 - 32/64-bit, Windows XP, Windows 2003 - 32-bit.
1. Instalare
Arhiva programului SADP o găsiți AICI. Folosind WinZip dezarhivați fisierul și instalați aplicația SADP. Înainte de rularea aplicației, este necesară instalarea WinPcap-ului. Acesta este un set de librării software pentru Windows care permit accesul nerestricționat al sistemului de operare la pachetele IP din rețeaua locală. Software-ul WinPcap arhivat în WinZIP poate fi găsit AICI.
2. Căutarea dispozitivelor active
SADP scanează automat rețeaua locală în căutarea de noi dispozitive conectate afișând rezultatul în fereastra principală. La fiecare 60 de secunde lista cu noile dispozitive conectate este reactualizată iar odată la 3 minute este reînnoită lista cu echipamentele deconectate de la rețea. Utilizatorul poate, de asemenea, să încarce manual lista cu dispozitivele conectate folosind butonul Refresh. Fereastra principală afișează informațiile de bază privind parametrii de rețea ai dispozitivelor ca: tipul dispozitivului, adresa IP, porturile de comunicare, gateway, mask, adresă MAC etc. Informațiile suplimentare includ versiunea de firmware a dispozitivului, numele și serialul, starea de activare. Prin apăsarea butonului Save as excel, toate informațiile pot fi salvate ca document .xls. Programul îi permite utilizatorului să treacă cu ușurință în fereastra de logare, printr-un dublu-click pe dispozitiv, acesta deschizând automat fereastra prin intermediul unui web browser.
Fereastra principală a aplicației SADP
3. Salvarea informațiilor legate de echipamentele active.
Cu SADP, utilizatorul poate exporta un fișier cu extensie *xls, ce va conține toate datele rețelei. Pașii necesari:
  • bifați dispozitivele a căror parametrii doriți să fie salvați,
  • apăsați pe butonul Export din fereastra principală
  • introduceți un nume de fișier și specificați unde să fie salvat (folder de destinație)
  • confirmați exportul fișierului
Vedere a ferestrei "Export Excel" pentru salvarea parametrilor de rețea a echipamentelor disponibile.
3. Activarea dispozitivelor cu SADP.
NVR-urile Hikvision cu versiuni de firmware mai noi de V3.3.0 și camerele cu versiuni de firmware mai noi de V5.3.0 contectate la rețea pentru prima dată sunt detectate de către aplicația SADP ca fiind "Inactive". Acest lucru are legătură cu protecția suplimentară introdusă de către Hikvision pentru a împiedica accesul persoanelor neautorizate. Pentru a activa un dispozitiv, utilizatorul trebuie să seteze o nouă parolă pentru contul "admin". Acest lucru poate fi făcut prin intermediul unui browser web la prima logare, prin intermediul aplicației SADP sau direct, cu ajutorul NVR-ului. Pentru a activa dispozitivul cu ajutorul aplicației SADP, utilizatorul trebuie să urmeze următorii pași:
  • să selecteze din aplicația SADP un dispozitiv inactiv (sau mai multe dispozitive inactive care trebuie activate simultan cu aceeași parolă),
  • să introducă o nouă parola și să confirme apăsând butonul OK.
Fereastra SADP cu porțiunea de Activarea a Dispozitivelor marcată cu linie roșie
Programul verifică automat și afișează calitatea parolei introduse. O parolă puternică trebuie să aibă 8 până la 16 caractere, printre care ar trebui să se numere şi cel puțin trei dintre următoarele tipuri: cifre, litere mici, litere mari, caractere speciale.
5. Export fișier GUID, setare și întrebări de securitate.
După activarea unui NVR cu o versiune de firmware mai recentă, folosind apletul SADP, va apărea fereastra "Export GUID/Set Security Question". Aceasta permite utilizatorului să genereze și exporte fișierul special GUID, sau să seteze o întrebare de securitate pentru NVR. Fișierul sau întrebarea pot fi folosite în viitor pentru resetarea parolei de administrator dacă aceasta este uitată sau pierdută. Dacă acest pas este omis, poate fi accesat mai târziu după autentificarea în NVR cu contul de administrator.
Vedere a ferestrei "Export GUID/Set Security Question" după activarea unui NVR (Mod GUID)
Vedere a ferestre "Export GUID/Set Security Question" după activarea unui NVR (Mod Întrebare de securitate)
6. Trecerea la serviciul Hik-Connect.
Pași necesari
  • selectați echipamentul pentru care doriți activarea serviciului,
  • bifați opțiunea Enable Hik-Connect,
  • creeați sau modificați Verification Code (Cod verificare)
  • Confirmați datele introduse,
  • în ecranul principal al programului, introduceți parola de administrator și confirmați modificările.
Activarea/modificarea Verification Code pentru serviciul Hik-Connect
4. Modificarea parametrilor de rețea ai unui dispozitiv.
Pentru a modifica parametrii de rețea ai unui singur dispozitiv, utilizatorul trebuie să urmeze următorii pași:
  • din listă, să aleagă dispozitivul căruia vrea să îi modifice parametrii de rețea (lista parametrilor disponibili va fi afișată în partea dreaptă a ferestrei). În cazul selectării DHCP (funcția DHCP trebuie să fie suportată atât de dispozitiv, cât și de router) modificările posibile sunt limitate la port-ul SDK (standard: 8000) și port-ul HTTP (standardul: 80). Alți parametrii de rețea (ca adresa IP, masca sau gateway-ul), sunt setate automat de către server-ul DHCP. Similar, utilizarea adreselor IPv6 este posibilă doar dacă dispozitivele suportă aceste funcții;
  • cu funcția DHCP deazctivată, utilizatorul poate modifica toți parametrii manual (ca adresa IP, masca, gateway-ul etc.)
  • pentru a confirma modificările făcute, introduceți parola dispozitivului și apăsați butonul Save.
Fereastra SADP. Linia roșie marchează zona de configurare (porțiunea DHCP este inactivă)
Utilizatorul poate, de asemenea, să modifice parametrii de rețea ai mai multor dispozitive simultan. Pentru a face modificările în masă a parametrilor de rețea, utilizatorul trebuie să urmeze următorii pași:
  • să dea click pe unul dintre dispozitive și să tragă mouse-ul peste următoarele dispozitive;
  • în partea dreaptă a ferestrei de configurare să introducă adresa IP inițială (de exemplu, în cazul a trei dispozitive și adresa IP de start Start 192.168.1.64, următoarele adrese vor fi 192.168.1.65 și 192.168.1.66),
  • în mod opțional, poate bifa opțiunea "Enable DHCP in Batch" pentru a seta adresele IP, masca și gateway-urile în mod automat,
  • să confirme modificările făcute, să introducă parola dispozitivelor și să dea click pe butonul Save.
Fereastra SADP. Cadranul roșu marchează zona de configurare a unui grup de dispozitive
8. Resetarea parolei (revenirea la setările de fabricație).
Metoda depinde de versiunea de firmware a NVR-ului sau camerei. Dacă, după selectarea dispozitivului și accesarea opțiunii Forgot Password, fereastra va afișa informațiile din imaginea 1a, metoda este descrisă în paragraful I. În cazul ferestrei din imaginea 1b, procedura corectă este descrisă în paragraful II.
1a - fereastra de "Restore Default Password" care va apărea în cazul dispozitivelor cu versiuni de firmware mai vechi
1a - în cazul dispozitivelor cu versiuni de firmware mai noi, pe ecran va apărea această fereastră.
Procedura I.
Înainte de a începe procedura, restartați dispozitivul. După aceea, selectați dispozitivul pentru care resetăm parola în fereastra principală a apletului SADP (1) și apăsați butonul Export (4). Introduceți o locație pentru salvarea datelor exportate și trimiteți aceste date la Departamentul Tehnic DIPOL. Așteptați până veți primi codul de deblocare. Acesta va trebui copiat în câmpul Security Code (3) și confirmați cu ajutorul butonului Confirm. Această procedură va recupera parola de administrator implicită: 12345.
Vedere a ferestrei SADP
Procedura II.
Dacă, după ce apăsăm butonul Forgot Password (2), fereastra va arăta ca cea de mai jos, pot fi 3 metode de resetare a parolei de administrare (5):
  • Modul Secret Key (cod secret) Export/Import,
  • Modul GUID,
  • Modul Security Question (întrebare de securitate).
Opțiunile de resetare ale parolei
1. Resetarea parolei cu cod special export/import, cod QR.
Selectați Export/Import Secret Key Mode și Export sau opțiunea QR code (6).În cazul opțiunii de Export, o fereastră de tip pop-up va cere introducerea locației de salvare a fișierului exportat. După selectarea QR code, codul va fi generat în colțul din dreapta sus (vedeți imaginea de mai jos). Fișierul exportat sau imaginea codului QR ar trebui trimise prin email la Departamentul Tehnic DIPOL. Mailul de răspuns va conține un fișier sau cod special. Pentru ultimul caz, cea mai bună opțiune este selectarea ++Input Key (7) și introduceți codul. Primul caz necesită opțiunea Import File și indicații privind locația fișierului (7). După efectuarea pașilor anteriori, este suficientă introducerea New Password (parolă nouă) și Confirm Password (confirmare parolă) pentru contul de administrato și încă o dată confirmați toate modificările cu butonul Confirm . Dacă echipamentul pentru care a fost resetată/recuperată parola este un NVR, selectarea opțiunii Reset Network Cameras Passwords+++ (7) va modifica parola pentru toate camerele ce au fost adăugate în prealabil la NVR.
Atenție!

După exportul fișierului, dispozitivul trebuie lăsat pornit până la completarea tuturor pașilor necesari. Nu este permis exportul unui nou fișier până la resetarea parolei. Dacă oricare din condițiile de mai sus nu sunt întrunite, codul primit sau fișierul de deblocare nu vor merge.
Fereastra de "Reset Password" în opțiunea Export/Import Secret Key Mode"
2. Resetarea parolei în mod GUID.
Opțiunea GUID pentru recuperarea parolei este disponibilă doar în câteva versiuni de firmware. Dacă instalatorul sau utilizatorul, a exportat la un moment dat un astfel de fișier, trebuie selectat inițial Modul GUID și specificat locația fișierului. După introducerea unei noi parole acces și apăsarea butonului Confirm, noua parolă va fi salvată în NVR. Bifând Reset Network Cameras Passwords (Resetare parolă camere rețea), parola pentru toate camerele conectate la NVR va fi schimbata cu cea nouă.
Fereastra de "Reset Password" în opțiunea "GUID Mode"
Resetarea parolei cu întrebări de securitate.
Opțiunea "Security Question Mode" pentru recuperarea parolei este disponibilă doar în câteva versiuni de firmware. Dacă instalatorul sau utilizatorul au setat în prealabil o întrebare de securitate și răspuns, trebuie să selecteze Security Question Mode și să introducă răspunsul corect, noua parolă și să o confirme. După apăsarea butonului Confirm, noua parolă va fi setată în NVR. Bifând Reset Network Cameras Passwords (Resetare parolă camere rețea), parola pentru toate camerele conectate la NVR va fi schimbata cu cea nouă.
Fereastra de "Reset Password" în opțiunea "Security Question Mode"
 
 
Regulamentul | Garanție | Reclamaţii | Download
| Cookies | Politica de confidentialitate Toate drepturile rezervate © 1996-2024 DIPOL sp.j.